torsdag 11 februari 2010

Vill ha

Har jobbat en vecka på skolan hemma i Trönö nu. Börjar drömma om en, i mina mått mätt, hyfsat fin löneutbetalning i mars. Framförallt om man får jobba ännu mer i februari och det tror jag att det kommer att bli också. Kanske inte jättemycket men bara några dagar skulle betyda mycket för mig. Och drömmen om lönen leder mig oundvikligen in på drömmen om vad som ska göras för de slantar som delas ut. Vill väldigt gärna ha en ny dator för tillfället. Den jag just nu har i mitt knä har varit i tjänst i ungefär 4 1/2 år och det är väl en acceptabel intervall mellan datorbyten? En 4-5 år? Det är visserligen inga större fel på den nuvarande förutom behovet av formatering men det kliar lite i fingrarna för att beställa en ny. Men tro nu inte att en ny dator är det enda jag drömmer om. Drömmer minst lika mycket om en utlandsresa också. Särskilt berest kan jag inte påstå att jag är då jag endast besökt våra grannar Danmark, Norge och Finland. Så det är dags att bege sig söderut på solsemester tycker jag. Nu tror jag inte att marslönen räcker till en utlandsresa men om jag lägger undan lite pengar varje månad så borde det ju fixa sig. Någon som vill ut och resa med en lagom trevlig pöjk?

4 kommentarer:

Mats S sa...

Skulle va riktigt roligt att sticka iväg ett gäng!

Anonym sa...

Den där kryssningen som du så stort snackade om? Var har den tagit vägen?!

jansson sa...

Du borde ta med mig som guide. Åtminstone om du tänker åka till Ayia Napa, för den lilla hålan kan jag lika bra som min egen byxficka.

Karlsson sa...

Mats - Förbannat roligt!

Hoffman - Styr upp den för bövelen, litar på dig.

Jansson - Har du verkligen minnet kvar?