tisdag 4 januari 2011

Vinterlek

Dagar som denna är vintern tametusan lika bra som sommaren. Visst, det hade kunnat varit någon grad närmare nollstrecket och det hade ju inte gjort ont med lite sol heller. Men fy fan vad roligt vi har haft. Som jag flaggat för tidigare så var det pulkaåkning som stod på schemat idag och kl 11.00 infann vi oss på Stormorshäll för lite hederlig vinterlek. Det var väldigt länge sen jag åkte pulka och man var lite ringrostig. Men det var precis lika roligt som jag minns det och att varenda åk slutade med en vurpa gjorde det hela mycket roligare för både åskådare som utövare. Det kommer definitivt inte att dröja lika länge tills jag åker nästa gång, och inte heller lika länge tills jag umgås med dagens juveler igen. Urban och Mats, fan vad roligt jag har med er. Och att Urban skaffat sig en fantasisk familj med tre söta döttrar är väldigt roligt, även om dessa nyss nämnda döttrar gång på gång under skandalartade former dömde till Mats fördel i pulkatävlingen. Med mutning och tjuvstart kommer man tydligen långt Mats...



Det är också dagar som denna man kommer att sakna om en vecka när man sitter ensam i en lägenhet i Kista, med närmsta vän en 45-50 minuter och byten mellan buss och pendeltåg bort. Det är det som är det tråkiga med Stockholm, dessa förbannade avstånd. Sen måste jag bli bättre att bredda min umgängeskrets i huvudstaden också. Det finns några kära vänner som jag håller hårt i men jag kan inte förlita mig på att dom ska orka umgås med Karlsson hela tiden. Kanske en lösning på det hela är att hitta en klubb att lira lite boll med. Sen en lösning som är väldigt enkel är att ta mer kontakt med de lite ytligare vännerna jag har därnere. Så blir det här bra. Sen kommer jag aldrig att sluta återvända till mina vänner i Söderhamn.


Go natt!


Inga kommentarer: