lördag 9 augusti 2008

0-0

Så gick det i gårdagens match mot Ljusne. Ett rätt så rättvist resultat måste jag säga då TIKEN var lite hetare och bättre i första halvlek medan Ljusne till stora delar styrde den andra. Men visst hade de blåvita de vassaste målchanserna ändå? Det tycker iaf jag och syftar då på de två ribbträffarna, lite flipperspel framför Big i Ljusnemålet och Manges friläge som tyvärr inte sattes i mål. Så man kan väl säga 0-0 med mersmak för oss men det får man inga extra poäng för. Det var en underhållande match att titta på med spänning så det räckte och blev över och med två lag som vill spela fotboll. Tycker att vi stundtals spelar fin fotboll och det känns som att vi kommer att klättra i tabellen om vi kan fortsätta spela som vi gjort de två senaste matcherna. Härligt att se inställningen också. Men antar att det är mindre härligt för Kapten Tommy idag som fick lårkakor på båda låren plus en fin smäll på vaden också. Hehe, jag säger som Kjell: "Kör på, skit i att det gör ont!"

Jag ljög för er igår också när jag skrev att jag skulle sitta på bänken, det gjorde jag inte men jag fick inte starta heller. Istället bevittnades matchen på sidan utanför truppen. Jag var kallad till samlingen men på grund av att några gubbar som var tveksamma till spel gav klartecken för spel så fick jag inte ens byta om. Besviken? Ja, nåt så innihelvete men så är det ibland. Synd bara att man inte kunde fått reda på det tidigare så hade man kunnat styrt kosan till Gävle och tittat på Hellsingland Undergrounds spelning på Cityfesten och träffat lite trevligt folk.

Idag blir det SFF- Heby för Karlsson och eventuellt kommer jag att göra Nilssons sällskap i Storsjön ikväll.
Ha en trevlig lördag gott folk!

Inga kommentarer: