torsdag 28 augusti 2008

Lata dagar...

Skolan har börjat fast inte pluggandet. Som vanlig var jag ute lite väl sent med att fixa böcker vilket så här långt har inneburit att jag inte har pluggat en minut här hemma i lägenheten. Och inte ens biblioteken har jag nytta av då alla böcker som vi ska ha redan är utlånade. Till och med referensexemplaren som finns på skolans bibbla har jag inte hunnit på. Men ska göra ett försök till idag och eventuellt imorgon också. Hade det inte varit för de två lektioner vi haft (där jag suttit som ett fån och nickat med) så kunde man tro att jag fortfarande hade sommarlov. Detta betyder alltså att jag fortfarande har en jävla massa dötid att slå ihjäl som allt som oftast betyder promenader, surfande och detta eviga grubblande som jag tydligen inte kan komma ifrån. Men i tisdags hängde jag iaf med ett par polare till Strömvallen för att se Gefle - Helsingborg och fy satan vilket lir Gefle bjöd på. När man såg dom då kunde man inte förstå att de ligger på nedflyttningsplats. Imponerande! Hoppas bara att de klarar det.

Imorgon bär det av till Rättvik när det äntligen är dags att se 50-års presenten farsgubben fick av mig och Junior. Vi ska nämligen till Dalhalla och se det svenska tributebandet (världens bästa?) P-Floyd som spelar... ja just det, Pink Floyd musik. Då alla tre Karlssonspöjkarna älskar detta eminenta band från England tyckte vi att en perfekt present till gubben vore att skicka honom till Dalarna för att få se ett lika eminent tributeband. Det kommer att bli underbart!
Här får ni ett smakprov hur det såg ut sist de spelade på Dalhalla i augusti 2006.

3 kommentarer:

jansson sa...

Skulle ha grymt att vara med. Men dom kommer väl nästa år igen. Och nästa år. Och då kanske med en ännu mer utvecklad scenshow.

Karlsson sa...

Ja dom kan ju inte ta ett steg bakåt, det vore ju pinsamt. Tänk dig om tio år då, huvva...

Sara sa...

Oh, P-floyd vore inte helt fel! Man kanske skulle satsa på nästa år. Och då är ju även Stina-tösen så pass gammal så hon kan sova borta :D