lördag 14 november 2009

En bra känsla

Det är med en bra känsla jag sitter och dricker kaffe nu. Brobergs fantastiska insats igår mot Edsbyn framkallar fortfarande ett leende på läpparna när jag tänker på det och jag har nog aldrig sett Broberg föra en match på ett sådant sätt mot Edsbyn förut. Om jag nu har gjort det så har det fallit ur minnet för i så fall var det väldigt länge sedan. Matchreferatet på Edsbyns hemsida säger att Edsbyn gjorde en riktig plattmatch och att inställningen var en bidragande orsak till det. Det snacket köper jag inte. Visst så gjorde Edsbyn inte någon av sina bättre matcher precis, det håller jag med om. Men jag tycker banne mig att det var Broberg som gjorde Edsbyn dåliga igår. Och har man inte inställningen med sig på ett derby, en fredag dessutom med stämning på läktarn. Ja då är det nåt fel. Tänk om Broberg kunde hålla den här höga nivån varje match, då vore man aspiranter till guldbanketten i Mars. Men det är Brobergs svaghet, alldeles för ojämna. Men skit i det. För tillfället är Hälsingland vårat!

1 kommentar:

Jenny sa...

Kalle, jag tycker att det är jättebra att du pluggar, men nu är det dags för en uppdatering! =)