tisdag 5 januari 2010

Kyligt

Det är kallt som fan. Men underbar vackert. Just i detta nu skiner solen in i vardagsrummet där jag sitter och gör kaminen sällskap. Vi är ett vackert par, jag och kaminen. Den sprider värme och det är precis vad jag behöver. Hade det bara varit möjligt hade den nog fått följa med ner i sängen också men på grund av orsaker som ter sig rätt så självklara går det ju inte. Man skulle haft sig en kamin av en liten mer mänsklig art bredvid sig i sängen, av mänsklig kvinnlig art kanske ska tilläggas för att undvika jobbiga missförstånd. Men icke sa nicke, svårflörtade saker det där.

I brist på annat att skriva kan jag åtminstone meddela att datorn ska in till farbror doktorn idag, farbror doktorn som i det här fallet är vännen Patrik som är en riktig jävel på det här med datorer. Sist jag sökte Patriks hjälp var när jag helt sonika blev utan ljud. Spelade ingen roll hur mycket jag än försökte, jag fick inte någon ljud ur saten. Men Patrik däremot löste saken efter en stunds filurande. Han hittade något som jag inte hittade. En volymkontroll. Så enkelt var det. Bra där Andreas. Nu ska han troligtvis formatera om datorn. Surt att bli av med allt som man installerat eller sparat men det viktigaste har jag i alla fall sparat och dessutom ska det bli skönt med en fräsch dator igen. Förresten, är det någon som har ett Microsoft Word att dela med sig?

Inga kommentarer: