torsdag 25 juni 2009

Sommarjobbsvånda

Jag vill inte vara den som klagar nu när solen för en gångs skull denna sommar visar sig på allvar och graderna klättrar över 20-strecket. Jag vill inte. Men jag gör det ändå. Det är för varmt! Att gå runt med en röjsåg hela dagarna i en gassande, stekande, osande varm sol blir stundtals olidligt. Samtidigt går alla dessa golfare i kortbyxor och t-shirts och ständigt påpekar vilket skönt väder det är och säger att det måste vara ett underbart jobb. Jag torkar svetten från pannan, tar några stadiga klunkar vatten och mumlar tyst för mig själv att det är alldeles för varmt. Snälla den som råder över vädret, kan du inte köra med mulet väder och en sisådär 15 grader i två ynka veckor till? Bara tills jag har slutat jobba? Sen får det vara hur varmt du vill. Capish?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

jansson sa...

Vet inte att det är dödstraff på att önska sämre väder?

Karlsson sa...

Det hade du gjort i mitt ställe också.

Malin sa...

Det är ju jätte härligt med Solen och alla värme. Sluta gnälla nu och ryck upp dig! :)

Karlsson sa...

Jag ska rycka upp mig Malin men jag vill fortfarande inte ha en stor sol när jag jobbar :)