söndag 13 september 2009

180 minuter...

TIKENs b-lag är 180 minuter och två vinster ifrån ett avancemang från division 6 till Primera Divison, eller division 5 om ni så vill. Det ständiga stryklaget, förutom säsongen vi gick upp till sexan, har nu helt vänt på steken och leder serien på 46 poäng. En poäng mer än tvåan Enånger. Faktum är att vi är obesegrade under höstsäsongen, vi har till och med radat upp idel segrar. Stark sa Bill. Jävligt starkt sa Bull! Idag kom ännu en. Mot Hög borta, en riktigt stabil match av oss som slutade med 5-0 till TIKEN. Håller vi bara fokus nu så gör vi precis som A-laget, vinner vår serie och tar steget upp till en högre sådan. Vet att jag inte nämnt A-lagets avancemang till division tre och hade tänkt att ändra på det nu. TIKEN har aldrig varit högre upp förut. Känns naturligtvis hur bra som helst. Dessvärre känner man sig inte speciellt delaktig i den triumfen, har nog bara blivit en 15 minuters spel totalt där. Man känner sig mer som en supporter till dom. Tråkigt, men just därför är det desto roligare att även B-laget är på väg upp! That´s all for now!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hela säsongen haft svårt att hålla isär ert A resp. B-lag, vilket som är vilket liksom? Jag har för mig att ni rejält har utnyttjat den s.k. andralagstaktiken, men jag kan ha fel jag med. ;)

Karlsson sa...

Vi utnyttjar väl inte den mer än vad ni gör Hoffmann, skillnaden är väl att våra a-lagsspelare är bättre än era :)