fredag 18 september 2009

The Hellacopters

Sitter återigen och inväntar en nykter helg, den tredje på raken och det är både skönt och tråkigt på samma gång. Ska leka flyttkarl åt kusin imorgon och på söndag är det dags för säsongens näst sista match, därav nykterheten. Sen blir det till att träda in i dimmans mystiska tillstånd igen. Hursomhelst, idag sitter jag i soffan och svär över det enligt mig bristande TV-utbudet. Så därför surfade jag in på SVT Play för att se om det fanns något av värde att titta på där istället. Och visst fanns det det. I det sista avsnittet av Dom kallar oss artister besökte man The Hellacopters och det var jag bara tvungen att titta på. Återigen slogs jag av det smärtsamma i att detta underbara band har lagt ner, lagt av men samtidigt känns en viss lättnad över att man trots allt fick möjligheten att se dom tre gånger. Så nu söks det hejvilt på Hellacopters på både Youtube och Spotify. Hittade en riktig goding från en av mina favoritskivor med dessa mästare. Skitig garagerock blir inte mycket bättre än så här mina vänner!

The Hellacopters - Soulseller

Inga kommentarer: