onsdag 9 september 2009

Vidrig reklam

Har ni sett banverkets "reklam", infofilm kanske är ett bättre ord, den om att ett ögonblicks ouppmärksamhet kan kosta ett liv? Jag tycker så genuint illa om den filmen. För er som inte sett den följer en kort redogörelse för fanskapet här. En man och en kvinna dansar runt med varandra på en äng. De tittar varandra djupt in i ögonen, kysser varandra och smeker varandras kinder. Idel leenden, idel kärlek. De kan verkligen inte slita sig från varandra. Det är vackert helt enkelt. Och så helt plötsligt rycks kvinnan iväg. Av ett jävla tåg!!! Svosch och hon är borta, borta för alltid och kvar står en förtvivlad man och skriker ut sin smärta. Vad fan är det för jävla film tänker jag? Visst, budskapet når ju onekligen fram men jag tycker att det är så fruktansvärt brutalt. Den är vidrig och jag får en liten klump i magen varje gång jag ser den. Jag tycker att den går över gränsen.

Inga kommentarer: