torsdag 3 december 2009

Går med lätta steg

Jag går med lätta steg idag. Och det är inte långt ifrån ett leende på mina läppar. Möjligen beror det på att jag skickar in examensarbetet för granskning idag. Möjligen är det den skrattande flickan i telefonen som fortfarande smittar av sig. Möjligen så är det för att det äntligen blivit minusgrader (som det SKA vara under vinterhalvåret, annars kan vi lika gärna stryka hela jävla årstiden). Möjligen så är det för att jag ska hämta ut mitt nya bankomatkort idag, jag lyckades ju slarva bort det i fredagens täta dimma. Vi firar denna glada dag med att lyssna på en riktig rökare med Big Country. Och nej Jansson och Junior, det blir inte "Ships" denna gång. Det finns flera godingar som ni vet. "We're not in Kansas" till exempel. Ni som inte hört denna förut, lyssna framförallt på manglingen i slutet av låten. Wunderbar!


2 kommentarer:

Anonym sa...

I meningsfullhetens namn:
.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6240827.ab
.
Det är väl klart att det blir SÅHÄR i vår porröversvämmade kultur.

Det är väl klart som fan att det blir SÅHÄR efter allt snusk och slask fördumningsmedialiteten vräker ut över oss allihop, i synnerhet dendär äckliga smittspridningspropagandaserien för knullslafs i fyllan och villan PARADISE HOTEL. (Är deltagarna HIV-testade?) Underhållning är ett fult ord. Man skulle ta en kulspruta och skjuta hela skiten sönder och samman bara.

SLÄNG TEVEN! Det har jag själv gjort för länge sen.

- Peter Ingestad, Solna

jansson sa...

Men vem fan är du egentligen?! Exakt samma kommentar här som på min blogg och det här har ju inte ett dyft med saken att göra? Varför?