måndag 14 december 2009

Nice price!

Jag har fyndat. Och nu snackar vi riktiga fynd. Jag vet faktiskt inte om jag gjort större fynd någon gång i hela mitt liv. Det är till och med större än den gången i min barndom då jag hittade 10 kronor under bron till den gamla kiosken på Trönö IP under en av A-lagets matcher och jag kunde köpa mig ytterligare en chipspåse. Summan jag har fyndat för är 1515 och de har spenderats på livemusik. Nu kanske du tycker att det är lite väl mycket för en konsert. Men nu pratar vi inte om en konsert. Nej nej nej! Vi snackar om ett knippe konserter. Och alla kommer de äga rum till sommaren (som förövrigt känns väldigt avlägsen nu med minusgrader och snöfall). För 1515 kronor kommer jag att få se följande:
Kiss
Iron Maiden

Heaven and Hell
Mötley Crüe
Alice Cooper
Iggy & The Stooges
Slayer
Anthrax
Det är inga duvungar precis. Idel legender. Dessutom utlovar festivalarrangören Sonisphere att fler band tillkommer. Det gott folk är vad jag kallar för nice price det!

3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag vill också dit!

Karlsson sa...

Åk dit då! Eller?

Jenny sa...

De som jag umgås mest med lyssnar inte på bra musik... Men jag såg ju Mötley i somras =)