fredag 14 augusti 2009

Arcade Fire

En vecka i skolan har nu gått och den har varit ungefär lika givande som tidigare terminers föreläsningar har varit, inte speciellt givande alltså. Men nu är det fredag, jag har bytt skokartongen i Gefle mot palatset i Trönö och här blir jag nog i tre veckor nu. Tre veckor som ska fyllas med en veckas "ledighet" och två veckors praktik på Staffangymnasiet (tror jag) antingen som idrottslärare (hoppas) eller som nördig historialärare. Som vanligt är det mycket frågetecken och krångel inför min praktik. Men det orkar jag inte bry mig om just ikväll. Nu vill jag bara spela ett fantastiskt stycke musik för er som lillebror gjorde mig uppmärksam på tidigare idag. Arcade Fire och deras "Intervention". Lyssnar inte på dom i vanliga fall och de lilla jag har hört förutom detta alster är inte alls lika bra. Men Intervention, mumma! Lyssna för bövelen!


Inga kommentarer: