söndag 2 augusti 2009

Promenad i solen

Dagens väder startade som brukligt denna sommar, tunga moln och regn. Men det skärpte till sig, blev lite varmare och mycket soligare. "Vad göra?", tänkte Andreas och bestämde sig för att ta en promenad. Ingen dum idé visade det sig då det var riktigt skönt. Bestämde mig längs vägen för att hälsa på två gubbar som det var alldeles för länge sedan jag var till, nämligen Morfar och Farfar. Och ni som följt bloggen vet då vart jag var tvungen att gå. Just precis, till kyrkogården mitt i Trönö. Väl framme hos dom gladde det mig att se gravarna så välskötta för dessa två gubbar, mina vänner, förtjänar bara det bästa. Jag hälsade på dom, berättade att jag saknade dom och bad om ursäkt för att det var länge sedan jag var dit. Men nu tror jag iofs inte att det är på ett dött ställe (dålig vits, jag vet) som kyrkogården dessa gubbar är. Är övertygad om att man hittar Farfar uppe i Storsjön och Morfar i Bone (om nu morfar inte också har flyttat därifrån när stugan blev såld). Efter visiten hos dom gick jag hemåt men gjorde en liten avstickare till byns egna bad. Tänkte först att jag skulle strippa ner till kalsongerna och ta mig ett dopp men tog det säkra före det osäkra och doppade fötterna istället. Efter det var jag inte lika sugen att bada längre. Det var kallt! Så jag insåg att det inte var så dumt att sitta på bryggan i solen heller. Synd bara att man saknade sällskap, då hade jag kunnat sitta där länge. Istället gick jag den sista biten hem och fikade med farsgubben och det var inte dumt det heller. För er som inte behärskar det svenska språket så bra kommer promenadens sevärdheter i bildform här nedanför. Om man kan klassa kortet på mig själv som sevärdhet kan diskuteras men va fan, ni ska väl ha nåt att skratta åt också. Trevlig söndagskväll!

3 kommentarer:

jansson sa...

Hördödu. När du ändå är där vid Hamrebadet och springer så står det väl ett skithus där också. Eller? Ta och inled din karriär med det!

Karlsson sa...

Visst gör det men tror att du får fota dina skithus Jansson, förstår inte tjusningen i det.

jansson sa...

Äh!