tisdag 18 augusti 2009

Investeringar

Ett par veckors snålande, eller sparande kanske är ett bättre ord, tillsammans med att månadspengen snart faller in på kontot gjorde att jag tog med mig den stora plånboken till staden idag. Och det investerades rätt friskt från mitt håll, åtminstone för att vara jag. 2 snygga tröjor, 24 snygga ölburkar och två snygga fotbollsskor följde med till hemmet i Trönö och jag känner mig rätt nöjd. Inte en tillstymmelse av ångest över att ha gjort av med för mycket pengar. Hur det kan komma sig? Jo det hela gick lös på ungefär 1400 kronor. En väldigt acceptabel summa för 28 inköpta varor.

10 kommentarer:

jansson sa...

De där 24 snygga burkarna, var det nåt paketpris på dom eller så?

Elin sa...

Ni har de då bra ni killar.. Billigt och bra =)

Karlsson sa...

Jansson:
Nä men dom var så jävla snygga så jag köpte på mig ett gäng.

Elin:
Jag lovar dig att det skulle bli lika billigt om du köpte det :)

jansson sa...

En liten brasklapp är på sin plats. Att vi killar skulle ha det billigt och bra är fel. Åtminstone om det är kläder vi pratar om.

Kvinnfolket kan åtnjuta realisationer med mängder av kläder från "förra månadens kollektion" till kanonpriser medan vi herrar glatt får pröjsa ordinarie pris eller vänta på rean som kommer om två år. Och då finns det ändå bara kläder som inte passar.

Elin sa...

Men Mr Jansson.. Tänk lite längre än kläder osv nu =)
Tänk alla hårprodukter, intim produkter osv osv osv.. Sånt som ni inte behöver. Sen äre ju oftast vi tjejer som föder er killar.. Så de ska vara mat, och underhållning.. Inte billigt =P (ta inte de här sååå seriöst nu då, så du går i taket) =P

Anonym sa...

Var är Kalle i den här diskussionen?!

jansson sa...

Intimprodukter använder jag faktiskt också, även om det kanske är svårt att tro det.

Smink? Vem har sagt att kvinnor behöver använda smink? ;)

Karlsson sa...

Hoffmann:
Ser mig som den allseende övervakaren. Ingriper endast vid ordentliga felsteg med obönhörlig kraft. Vill inte förknippa mig med Gud men det är fan inte långt ifrån.

Elin sa...

Hahaha.. De här var lika kul som alltid. Att göra män upprörda över saker dom inte har makt över. Att lyckas tala omkull en kvinna är lika bra att glömma.. De går inte.
Så med de lämnar jag den här diskussionen och anser mig själv som vinnare =P
Nääe grabbar.. Vi är i behov av varandra, ingen av oss kan leva ensam =)

jansson sa...

Att Elin lämnar diskussionen kan jag endast se som att hon är omkullpratad.