söndag 9 augusti 2009

In Gefle

Sitter återigen efter i skokartongen till lägenhet i Gefle. Det är dags igen, efter världshistoriens kortaste sommarlov (jag har faktiskt aldrig haft kortare), att börja plugga på allvar och det gör jag imorgon. Den sedvanliga "dagen-före-ångesten" infann sig redan förra veckan. Men det är trots allt sista terminen så det ska väl gå. Det ska gå. Det MÅSTE gå. Kan bli en rätt skön termin rent lektionsmässigt. Om jag fattat det rätt har jag lektioner v. 33, 37 och 40 och sedan eget pluggande som gäller fram till ventilering/opponering. Det är skönt eftersom det innebär att jag kan plugga vart fan som helst, eller där det passar åtminstone. Det är dåligt eftersom det innebär att det krävs en massa självdisciplin. Har jag det? Jag hade det förut iaf, men finns det kvar? Det visar sig. Men tycker att det låter lite väl "soft" att ha så lite lektioner. Det tillkommer säkert. Det lär jag få veta imorgon isf. Men nu ska jag krypa tillbaka till hörnet och gråta vidare. Trevlig kväll!

Inga kommentarer: