onsdag 5 augusti 2009

Smygstart

Idag började den så sakteliga. Min sista termin som student på Gävle Högskola. För idag började jag nämligen att läsa i den bok som vi fått order på att läsa innan vi samlas för att börja på riktigt. Att börja plugga igen känns verkligen inte bra, jag har inte längtat precis. Men att börja den sista terminen känns bra, till och med mycket bra nästan. Men samtidigt lite läskigt. Även om jag stundtals har klagat, och definitivt kommer att fortsätta med det, så har det varit en trygghet att plugga. Att ha något att göra. Och livet som student, förutom pengasituationen, är mycket bra. Jag kommer antagligen aldrig ha det bättre med tanke på eget planerande och "arbetstider". Sen vet man ju inte heller vad framtiden har i sitt sköte, vad som kommer att ske. Men det känns mest bara spännande. Nu kör vi!

1 kommentar:

Jenny sa...

Det är läskigt när det är över, då dyker det upp en fråga: "vad gör man nu?". Jag funderar till och med och ta en magisterexamen, och det hade jag aldrig trott om mig själv! Men du, lycka till den här sista terminen! Och njut av den! =)