fredag 9 oktober 2009

Det är så jävla dåligt

En gång i tiden fanns det ett band från Eskilstuna som var så fruktansvärt bra att jag för en stund var riktigt insnöad på dom. De var nästan de enda jag lyssnade på och jag såg dom också ett par gånger. Dom släppte 5 raka skivor som jag rekommenderar alla att köpa. Men vid det sjätte skivsläppet hände något. Det är fortfarande en helt ok skiva men det väckte inte samma känslor hos mig som föregångarna. Jag trodde att dom hade en temporär svacka och jag ursäktade dom för det. Man kan inte ligga på topp varje gång. Så jag väntade med tillförsikt på nästa skivsläpp. Och då slog dom riktigt i botten. Det var så dåligt att jag inte ens orkat lyssna igenom hela skivan. Nu är det dags för ett nytt skivsläpp och jag har lyssnat på första singeln. Och nu ger jag upp detta band. Jag tror inte att de kommer att resa sig igen, jag tror inte att de kommer att låta som i fornstora dagar igen. Att man som band vill förändra sig ibland förstår jag, men att man ändrar sig till sånt här synthdiscoskit kan jag aldrig någonsin förstå. Vad hände med Kent?

Inga kommentarer: