fredag 23 oktober 2009

En samling foton med ljuv musik

Det fanns en gång en grupp som kallade sig för Toms Tivoli, denna grupp kläckte 1992 ur sig en skiva som heter "Snön faller uppåt". En skiva som i mitt tycke är bland de bättre svenska skivor som någonsin gjorts. Sista låten på den skivan heter "Jag vill hem" och jag brukar säga att den är livsfarlig att lyssna på om man lider av hemlängtan. Faktum är att bara lyssna på den får mig att längta hem litegrann. Nu brukar jag sällan drabbas av hemlängtan mycket på grund av, eller tack vare borde jag nog säga, fotbollen som är anledningen till många av mina hemresor. Sen är det ju så nära hem och så billigt att åka så det är ingen större operation att bara åka hem heller. En bra grej med Gefle.

Jag har nu på förmiddagen roat mig med att göra en liten film. En film bestående av kort på personer/miljöer som får mig att längta hem. Personer som betyder mycket för mig alltså. Personer som gör Trönö till världens bästa ställe. Naturligtvis till tonerna av Toms Tivoli och "Jag vill hem". Och banne mig, jag blir nog lite glansig på ögonen ändå. Tur att jag åker hem idag.




Trevlig helg!

3 kommentarer:

jansson sa...

Fint. Men jag förstår inte riktigt varför Ola är med på ett par bilder? ;)

Och du får nog ta och retuschera den där jävla Bollnäskassen som skymtar i slutet.

Karlsson sa...

Enkelt, han tillhör den eminenta familjen Karlsson! Äh en soppåse mer eller mindre i bild kvittar väl.

Karlsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.