fredag 16 oktober 2009

Haha!

Det trodde ni va? Att jag skulle uppdatera bloggen först på söndag, att ni skulle få vänta en hel vecka. Haha, ni lättlurade läsare. Där fick jag er allt. Jag är lite som en trisslott. Man vet aldrig om det kommer, när det kommer, hur mycket som kommer men helt plötsligt händer det. Däremot tvivlar jag på att jag glädjer lika mycket som en trisslottvinst. Vad finns då att rapportera från mitt liv. Inte speciellt mycket. Det pluggas alltjämt med examensarbetet även om jag borde plugga mycket mer. Men det känns trots allt som att jag har det någorlunda under kontroll. Nu väntar jag bara på att kunna komma ut till skolan för själva undersökningen. Men det blir inte idag. Nu ska jag springa över gatan till sjukhuset där den kära modern ligger och tar igen sig efter operationen. Och ämnet mor på sjukhus får mig att tänka på kusin Joars underbara kommentar från hans barndom då Joars mor var på sjukhus. "Mamma är på kukhuset!" Där trivdes hon kan jag tänka mig.

Det är fredag. Och då vet jag att det vankas lite finare mat åtminstone hemma i Trönö, det gör det alltid på fredagar men inte för mig. Jag är i Gefle denna helg. Och även om mina matlagningskunskaper ligger mil ifrån pappas så brukar jag följa traditionen och göra nåt lite speciellt på fredagarna även här. Men inte ikväll. Har de senaste dagarna varit så förbannat sugen på strips, stekt korv, ketchup och räksallad. Så ikväll är det dags. Jävligt simpelt men jävligt gott. Och hey, jag är ju en enkel man så varför krångla till det? Ikväll är det också dags för nåt jag gör väldigt, väldigt sällan. Jag ska gå på bio. Vet inte när jag var på bio sist. Kan ha varit när den sista filmen ur Sagan om Ringen-trilogin visades. Länge sen är det iaf. Nu blir det Bröllopsfotografen, jag tror på den.

Inga kommentarer: