onsdag 21 oktober 2009

Vaccinering

Tar inte svininfluensan på så stort allvar om jag ska vara ärlig. Går, som dom flesta, och tänker att det där drabbar inte mig, det drabbar någon annan. Ungefär som cancer. Trots att jag ingår i vad dom kallar för riskgruppen på grund av min ansträngningsastma har jag förut inte tänkt att ta den där sprutan. Men nu är det dags för dom första vaccineringarna i Gävle. Och jag tror banne mig att jag går dit och blir stucken i armen ändå. Det måste ju finnas en anledning till att det kallas riskgrupp. Det kanske är dumt att chansa även om jag tror att det inte skulle drabba just mig så hårt, jag lider trots allt inte av den jävligaste astman precis. Dessutom har jag 5 minuter till hälsocentralen. Jag kör på det. Let the needle do the work. Det är bara en sak. Jag hatar sprutor. Eller hatar kanske är att ta i. Jag ogillar dom skarpt.

Inga kommentarer: