måndag 14 juli 2008

50-års kalas!

I lördags blev den gubbiga gubben ännu gubbigare. Farsgubben fyllde 50 och firades rejält med en massa god mat, en massa folk och lika mycket dryck. Blev en lyckad tillställning trots det tråkiga vädret. Men vi blev inte blöta inte fast vi satt ute hela tiden, eller ute kanske man inte kan säga. Vi satte upp partytält redan på fredagen och dessa toppade vi med en jättepressening som gjorde att gården såg ut som en kommandocentral mitt under ett brinnande krig. Och därinne satt vi väldigt bra. Det blev inte en lika vild fest som under mammas 50-års firande då vissa personer sprang nakna runt huset på morgonkvisten, inga namn nämnda, men det var ett alldeles lysande 50-års kalas ändå. Brännbollsturneringen som gick av stapeln timmarna före festen gick även den rätt bra. Fick den stora äran att vara med Pip-Larssons stabila lag med idel släkt med bihang. Av fyra matcher vann vi tre och det tycker jag definitivt är godkänt. Tyvärr har jag inget att rapportera från minigolfkampen som skulle äga rum i fredags, tävlingskommitén bestämde sig nämligen att skjuta upp den på obestämd framtid.

Utlovade förut att jag skulle lägga upp några bilder från Hellsingland Undergrounds spelning på Rock the mountain i fredags men det tar jag tillbaka. Blir inte så bra när man laddar upp en massa bilder här. Det är därför jag också har en bilddagbok och där har jag iaf lagt upp ett gäng bilder. Titta här får ni se. Som vanligt var dom jävligt bra och de är verkligen spelglädjen personifierad. Tyvärr var inte söderhamnarna speciellt sugen på livemusik, det var pinsamt lite folk där. Men men, dom spelar på Cityfesten också. Då tar vi nya tag.

Ha det!

Inga kommentarer: