måndag 7 juli 2008

Sista veckan och ny kamera

Karlsson börjar att se ljuset i tunneln, Karlsson börjar se ledigheten komma närmare och Karlsson tycker att det känns jäkligt bra. Är nu inne på sista veckan på mitt sommarjobb på golfbanan i Sofieholm och det ska bli skönt att slippa gå upp så tidigt med start nästa vecka. Men måste dock erkänna att det gått bättre än vad jag trodde det skulle göra, visst var första veckan tung med ett ständigt gäspande men sen har jag kommit in i det. Det går faktiskt bra att gå upp kl 04:50 men jag kommer absolut inte klaga när jag lugnt kan sova vidare efter den här veckan :) Kollegan Jens var med i Morgonpasset i P3 idag och önskade en låt och jag såg min stora chans att få mitt namn nämnt i radion för första gången och jobbade febrilt för att få grabben att hälsa till mig. Gjorde han det? Nej! Skitstövel....

I helgen införskaffade jag mig en kamera, äntligen... En Sony Cybershot DSC-W110 blev det och än så länge så lever den upp till mina förväntningar, inte för att dom är så stora men jag är nöjd. Har länge saknat en kamera men har inte fått tummen ur eller pengar att köpa för för den delen men nu är det alltså gjort och nu har Trönö fått sin egen lilla papparazzi. Så mina kära vänner, se er om nästa gång ni strular med någon, solar topless, sitter på toan eller vad som helst. Jag är i närheten, moahahahaha...

Vilken är världens roligaste film? Bra fråga och jag har inget svar på den, det finns många kandidater. Vilken är världens roligaste filmtrilogi? Enkelt, Austin Powers-filmerna. Mike Myers agentfilmer har precis den skruvade humor som jag älskar och jag garvar gott varje gång jag ser dom. Alla tre filmerna skulle troligtvis vara med på en topp tio lista om jag skulle göra någon. Här kommer ett klipp från den andra filmen "The spy who shagged me". Humor!



God kväll

Inga kommentarer: