onsdag 30 juli 2008

Världens bästa coverskiva?

Har pratat om den tidigare, Hellacopters nya skiva "Head Off" och kommer nu att göra det igen. Har äntligen fått fingrarna ur och beställt den (ja gott folk, jag är än av få som fortfarande köper skivor) och den är helt enkelt fantastisk. Världens bästa coverskiva? Ja, som jag har hört iaf. Och det som är så skönt är att låtarna verkligen har ett Hellacopterssound vilket iofs var precis vad jag väntat mig. Nu har jag inte hört alla låtar i dess orginalskick men jag misstänker nog att Andersson & co har varit villiga och noga med att sätta sin egen prägel över de låtar som är med. Det är verkligen sorgligt att det snart är över och att det är deras sista skiva jag nu håller i min hand. Sverige har aldrig haft ett stabilare och bättre rock 'n' roll band någonsin och frågan är om det kommer ett nytt med samma kvalité. Nu sitter jag och bara väntar på att de ska gå ut med datumen för de svenska spelningarna under höstens avskedsturné, jag bara måste se en eller några av dessa. Har man tur kommer de till Gävle igen.

En skiva Du bör ha i samlingen!












There are many things that I would like to say to you but I don´t know how...
God kväll!

Inga kommentarer: