onsdag 9 juli 2008

David Bowie

David Bowie hade sitt 80-tal, ett decenium han säger sig inte ha så många minnen ifrån pga av ett redigt drogmissbruk. Och vore jag honom så skulle jag vara glad för det eftersom låtarna han spottade ur sig under 80-talet helt enkelt är piss. Tänker på låtar som "Let´s Dance" och "China Girl" som får mig att rynka på näsan och stänga av. Men gott folk, allt är förlåtet. Karln hade ju dessutom ett 70-tal och det ni, det var istället alldeles fantastiskt och vissa av hans bidrag från den tiden har en självklar plats på världens genom tiderna bästa musikstycken. Ta bara hans skiva Ziggy Stardust från 1972, en skiva som självklart finns i min samling och är en av de skivor jag först skulle ta med mig om något hotade den kära samlingen. Den är magisk helt enkelt och det finns inte ett svagt spår på den. "Starman", "Moonage Daydream", "Lady Stardust" är alla mucho grande. Och när jag ikväll som vanligt surfade runt på youtube fann jag en helt otrolig liveversion av titellåten från albumet, "Ziggy Stardust" alltså, jag vet inte från vilket år klippet är men en gissning är slutet på 90-talet, möjligen början av 2000-talet. Men det kvittar. Det är bara att njuta.

David Bowie "Ziggy Stardust"


Bara två dagar kvar nu sen är jag en fri man. Inga mer übertidiga morgonar, inget mer dressande av greener, inget mer svärande över idioter till golfare. Förhoppningsvis så slutar även det eviga grubblandet. Det måste få ett slut snart, är less på det. Det som behövs är månne bad, öl, fest och härliga människor och det ska jag se till att fixa. Förresten har vi fått en ny medlem till bloggfamiljen, Koffe Andersson har startat sin alldeles egen blogspot sida och vill ni läsa den så gör ni det här. God afton kära vänner!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vad fint med lite reklam för bloggen min! Det tackar vi för =)

Anonym sa...

Tur för dig karlsson att jag orkade läsa hela. Höll ju nästan på att idiotförklara dig när du började skriva om D.B. och 80tal. Men som tur är läste jag hela och kan bara hålla med dig. :-)
Syns kanske på IP imorrn.

Karlsson sa...

Koffe
Bra bloggar finns det alltid reklamplats för :)

Roger
Vilken jävla tur för mig som sagt. Imorgon ska det spelas brännboll!

Anonym sa...

Kan ju upplysa om att klippet e fran 2004.