tisdag 15 juli 2008

Snart så...

Om ungefär 12 timmar går tåget från Resecentrum i Söderhamn, ett tåg som jag ska åka på tillsammans med lillebror och "storebror" kusin Jansson, ett tåg som ska ta oss till den kungliga hufvudstaden. För imorgon är det dags för världens bästa hårdrocksgubbar att göra ytterligare en spelning i Sverige och Stockholm. Det blir underbart, det vet jag redan nu. Inte många artister som är lika pålitliga när det handlar om att leverera live som Iron Maiden. Det ska bli så galet kul och han Jansson har smsbombat mig nästan dagligen, karln är laddad. Det märks! Och det är jag med och säkerligen ca 33 000 personer tillsammans med oss. Vet inte vad det är för speciellt med denna konsert, det känns som att man ska se dom för första gången och det liksom pirrar i kroppen så här dan före doppardan. Är det månne den fantastiska spellistan, är det för att dom är tillbaka på Stockholm Stadion precis som när jag såg dom första gången eller är det för att det helt enkelt är Iron Maiden som ska beskådas? Det är lika många delar av varje i den drinken skulle jag säga. Uj, uj, uj, vilken drink! Nu är det dags för Karlsson att sjunga upp för imorgon ska han äntligen få höra "Rime of the ancient mariner" och de andra godingarna.

Scream for me Sweden!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa då får du verkligen sjungaupp länge käre vän ;) Haha jag skojade med dig. Vad kul för dig, hoppas det blir en kanon dag/dagar! Kram Malin

Sara sa...

Ha det riktigt skoj i Sthlm nu!! Och ta hand om ha den där "Jansson" ;oP / sara Lilja

Dee sa...

Det enda som kan mätas med detta är mina uppträdanden sittandes naken på din sängkant med en gitarr spelandes Mr.Bigs - To Be With You precis innan du har vaknat.