torsdag 3 juli 2008

Juli månad = Rockmånad?

Det kan ni hoppa upp och fethaja på att det är! Utbudet är helt enormt och hade jag bara haft en kasse full med pengar så hade detta kunnat bli den absolut bästa månaden under hela året. Men jag ska inte misströsta för jag har planerat att se en hel del konserter ändå, min rätt så tajta budget till trots. Klart är åtminstone att jag ska se Iron Maiden, sen är det även klart att jag ska på Söderhamns bidrag till rockmånaden nämligen Rock the mountain. Tyvärr blir det bara på fredagen eftersom farsgubben fyller 50 dagen efter och bjuder till kalas, men det gör inget för att jag får ändå se Hellsingland Underground och det är huvudsaken. Och helgen efter det så planerar jag, eller hoppas kanske jag ska säga, att gå på Sveriges färskaste rockfestival Rockweekend i Kilafors av alla ställen. Där vill Karlsson främst se Alice Cooper, Thin Lizzy, Babylon Bombs och om det sen ramlar in någon skön akt gör det ingenting :). Det som saknas är pengar (beror på hur dyrt det blir i Stockholm) och om jag får någon vänlig själ att gå med. Vill inte gärna tälta helt allena. Någon intresserad? Hör av dig/er isf! Det man tvingats avstå under denna rockmånad är Bruce Springsteen (det svider...) och gatufesten i Sundsvall där bland andra Hellacopters ska spela. Det svider det med men då de planerar en farewell tour till hösten räknar jag kallt med att se dom då istället, en sista gång. Svider det också...

Rock on folks!!!

1 kommentar:

jansson sa...

Faen!
Vad jag längtar!
Och pilsner i nån park satsar vi på denna gång. Inte i nån liten lägenhet.