fredag 11 juli 2008

Rock på berget

Det är dags för Söderhamns bästa rockkväll den här helgen, Rock the mountain på Östra Berget som iår växt till ett tvådagarsevent. Karlsson ska dit ikväll och mer blir det inte. Man kan tro att när det bjuds på vettig rock på Östra Berget i dagarna två så borde jag vara självskriven däruppe men så blir alltså ej fallet. Imorgon fyller nämligen världens bästa farsgubbe, min privata pappa, 50 år och äldste son som jag är ska jag naturligtvis fira gubben på bästa sätt. Men ikväll blir det iaf lite rock på berget men redan här är det dags för överraskning nummer två, jag ska vara nykter. Kors i taket! Jag ska bara åka in till stora staden och höga berget för att se ett av årets bästa nykomlingar, även om de presenterade sig redan förra året, Hellsingland Underground och sen ska jag hem för att ladda för brännbollsturnering på Trönö IP imorgon innan farsgubbens firande. Då kan man inte vara bakis inte :) Naturligtvis ska den nyinköpta kameran få följa med och om allt går som planerat kan jag bjuda på fin fina livekort på Granberg och hans gäng.

Har blivit utmanad i minigolf ikväll av den gamle goda vännen Anna Brodin, förloraren bjuder på glass och naturligtvis antog jag utmaningen. Är tänkt att drabbningen ska gå av stapeln kl 20:00 men vädret ser inte alls lovande ut. I skrivande stund faller regnet ner och tävlingskommitén har ännu inte tagit något beslut. Jag väntar otåligt... Jag vill ha glass!

Igår var jag på sommarens första trivselkväll även det på Östra Berget. Men det var inte mycket att hänga i julgranen inte. Har lite svårt för den nye allsångsledaren och kvällens huvudnummer Rednex var pinsamt dåliga. Playback, behöver inte säga mer än så. Då var sällskapet desto bättre. Plockade upp både "Blondie" Nilsson och den nyblivne bloggaren Koffe och begav oss mot trivseln. Sen fick jag ett mycket trevligt sällskap att sitta och prata med en stund, hade kunnat sitta kvar där länge men "Blondie" blev hungrig och ville hem. Tyvärr. Får hoppas på fler tillfällen att prata vidare på.

Peace out!

Inga kommentarer: