onsdag 8 april 2009

Choklad!!!

Jag brukar vara jävligt noga med att inte stoppa i mig något snask under vardagarna. En rest från barndomen då godis serverades hemma i föräldrahemmet i Hamre endast på fredagar och lördagar men också en medveten taktik från min sida att undvika onödiga extrakilon (än dom jag redan bär på). Men idag har det gått åt skogen med den nyss nämnda taktiken. Var ute på den allt mer förekommande springturen runt Sätra och det var under den sista kilometern det satte igång. Det omåttliga, omättliga suget efter choklad! Visst, sugen kan man väl bli lite då och då men något liknande har jag nog aldrig varit med om. Troligtvis var väl blodsockret lägre än normalt. Man har ju hört att gravida kvinnor kan få extrema begär efter något speciellt under sin graviditet, ett begär som inte stillas förrän hon kan gotta sig på det. Inbillar mig att det var något liknande det som jag kände idag som dessa kvinnor kan känna. Och jag skulle inte vara nöjd förrän jag fick äta choklad. Detta gjorde att sista kilometern gick fortare än vanligt och att den efterföljande duschen gick i samma tempo. Sen var det bara att pallra sig ut till SOS-kiosken där jag köpte en påse M&M´s som jag nu sitter och trycker i mig. Det är ingen vacker syn kan jag tänka mig. Hoffmann brukar säga att det hettar på kinderna när han käkar sina älskade Pollys, ungefär så är det för mig nu också. Fy fan vad gott det är!


Kittlar dödsskönt i kistan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha ja det är en underbar känsla när man inte slutar när det sticker i hela ansiktet. Man tror att hela ansiktet håller på att svälla upp och det skapas en kladdig chokladhinna strax ovanför skinnet.

Stolpe sa...

Nu är det ju Skärtorsdag ;). Kan enligt mig helt klart ses som en fredag. Ät som om livet hängde på det!
Ha en trevlig påsk

Karlsson sa...

Hoffmann:
Om ni i GQ någon gång slår igenom stort, lova mig att du kan hålla ditt Pollyätande på en rimlig nivå trots alla möjligheter som uppenbarar sig.

Stolpe:
Tack detsamma!