fredag 24 april 2009

Forskare?

Satt idag på arkivet och plöjde igenom den imponerade högen med protokoll, verksamhetsberättelser, kassaböcker och gud vet fan allt vad det är. Då kommer en av arkivets anställda med ett gäng gymnasieelever som är där på studiebesök och får sig en guidad visning. "Och här inne sitter våra flitiga forskare, just nu är det bara Andreas" säger hon. Jag ryckte till på en gång! Här sitter det väl för fan ingen forskare, snarare en skoltrött lärarstudent som vill bort därifrån så fort han sätter sin fot innanför arkivets dörrar. Och jag kunde nästan se vad eleverna tänkte när dom såg mig. "Vilken jävla tönt! Hur kan man utsätta sig för sånt frivilligt, skaffa dig ett liv". Jag ville nästan förklara mig men å andra sidan varför skulle jag? Jag är en jävla tönt. Jag utsätter mig för det frivilligt. Jag har inget liv! Men jag vill ha...

Hemma i Trönö denna helg också. Tror jag har varit i Gävle sammanlagt tre helger den här terminen. Anledningen denna termin precis som förra vårterminen stavas fotboll då det varit något fotbollsmässigt att komma hem till varje gång. Nästan iaf. Imorgon vet jag inte hur det blir. Antingen blir jag uttagen till truppen som ska spela DM-match mot Ilsbo imorgon eller så åker jag till Ljusne för att fira dom här. Den lille fyller 1 år imorgon och den store fyllde 26 i söndags. Hursomhelst blir det roligt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: