måndag 20 april 2009

Hemma igen

Underbart är kort säger man och det stämmer väldigt bra vissa gånger. Träningslägret är över och jag sitter återigen i studentlyan och drömmer mig bort. Det har varit en jävligt rolig resa som grabbarna i TIKEN har gjort och det var precis vad jag behövde. Att få komma bort från vardagen en sväng och tänka på något annat. Vädret har varit kanon med strålande solsken (som ni kan se på bilderna) och 15 grader varmt. Och att få träna/spela fotboll på en härligt grön gräsplan första gången för säsongen vet ni som spelar/spelat fotboll är en härlig känsla. Och gräsplaner hade de gott om därnere, plus grusplaner och konstgräsplaner. Dom förutsättningarna skulle vi haft hemma! Då det här lägret mer var en resa för att svetsa ihop ett lag med många nyförvärv än att träna skiten ur oss så har vi inte tränat speciellt hårt eller mycket. Men en träning om dagen har det blivit, plus lite teorisnack och en match. Matchen var mot ett lag från Linköpingstrakten, Emtunga IF, som lirar i division fem. Vi förlorade med 4-1 och vi gör ingen bra match. Men vi förlorar mot ett bra fotbollslag. Divisonerna söderut håller en högre klass än vad det gör uppe hos oss, det märktes tydligt.

Har hunnit med att se lite av Köpenhamn också, både på natten och dagen och det är en mysig stad. Jag skulle gärna åka tillbaka för att se lite mer. Vissa i laget såg lite mer av Köpenhamns också :)Vår alldeles egen Brasse-Hasse blev besvärad av en prostituerad och erbjuden en avsugning för 500 danska kronor, ett pris som drastiskt sjönk till 200 när Hasse vägrade. Och trots den dramatiska prissänkningen fick den prostituerade kvinnan jaga vidare efter klienter Något som lockat till många skratt dessa dagar är vår oförmåga att förstå danska vid vissa tillfällen, somliga hade det svårare än andra. Som brorsan när han skulle beställa hamburgare på McDonalds och lämnar sin beställning och tjejen i kassan frågar vad han vill ha på. Hon frågar flera gånger och broder börjar mer och mer se ut som ett levande frågetecken. Då vänder han sig om till mig med ett ansiktsuttryck jag skulle döda för att se igen och säger: "Nu är jag borta". Jag börjar skratta bara jag tänker på det! Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva, finns så mycket att skriva om men orkar inte. Bjuder på lite bilder istället. Jag har iaf haft det ljuvligt i Danmark!


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

jansson sa...

Vilka jävla laserögon på Wally i bussen!

Karlsson sa...

Så är han en striker också!

Anonym sa...

Vad grundar du på att divisionerna längre söderut håller högre klass? Jag tycker att ett kommande division tre lag ska kunna ta ett division fem lag oavsett plats på kartan. ;)

Karlsson sa...

Hoffmann:
Jag sa också att vi inte gör en bra match, det var inte en bortförklaring utan ett konstanterande. Vi mötte ett bra lag. Dom kanske också är ett kommande division trelag snart :)

Tompa sa...

Hallå där, danskan i kassan var fan inge smartare än mig heller. Jag sa upprepade gånger att det var bra så, men hon bara fortsatte tortera mig med fulspråket. Kul såhär i efterhand, men lagom pinsamt i kön

Karlsson sa...

Nä men hon förstod vad du sa iaf :)