tisdag 14 april 2009

Träningsläger

Imorgon bär det äntligen av. TIKEN åker söderut för att åka på träningsläger och det är sannerligen på tiden, tio år sedan är det vi var iväg sist. Sist vi åkte var jag en ny liten junis i laget då jag gjorde min första säsong på seniornivå, nu tio år senare är jag fortfarande liten men inte någon junis. Inte någon veteran heller för den delen. Jag är där i mitten. Perfekt! Imorgon kl. 20:30 rullar bussen från Trönö IP och någon gång på söndag rullar den in på samma ställe. Ni anar inte hur mycket jag ser fram emot den här resan. Det ska bli så skönt att komma bort ett tag så jag saknar ord för det. Att kunna lägga skolan, som går så jävla tungt nu, åt sidan. Och inte bara skolan. Att lägga alla tankar och grubblerier åt sidan också för den delen. Det är inte svårt att le, att vara glad med gänget som ska iväg och få ägna stora delar av dagarna åt fotboll ska bli underbart. Av förklariga skäl kommer bloggen inte att uppdateras nånting alls nu, möjligen att jag spottar ur mig något livsviktigt imorgon innan vi åker men annars möts vi på måndag igen.
Varför kan jag inte sluta tänka på någon som jag inte kan få?

"Se hur hon kastar med håret där hon går, livet vaknar längs hennes väg.
Jag borde se åt ett annat håll men mitt hjärta följer varje steg.
Jag är en dåre som aldrig lär.
Jag är en man på drift igen."

Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

Elin sa...

Trevlig resa gubben.. Hoppas du får trevlig, och tänka på nått annat en stund. De gör dig gott de =)
Kram kram

Anonym sa...

Ja passa på nu och tryck i dig mycket Tuborg såhär nära inpå seriestarten Karlsson. ;)

Karlsson sa...

Elin:
Det tror jag med, ska bli skoj!

Hoffmann:
Du skulle bra gärna vilja följa med.

GeoTaifun sa...

Hoppas lite mer än pilsnerarmen får träning har hört att det kan behövas ;-)
Alltid gott att få göra/tänka på annat eller hur det nu var.