lördag 25 april 2009

Seger i åttondelsfinalen

Det blev inget kalasfirande för mig idag, istället blev jag uttagen till truppen som skulle stångas mot Ilsbo i åttondelsfinalen i DM. Och vi stångades förbannat bra. En väldigt stabil 10-2 seger blev det till TIKEN och efter ett par mindre bra prestationer verkar vi ha hittat spelet och inställningen igen. I tisdags spelade vi 1-1 mot division 3-laget Järbo, en match jag varken spelade eller såg, och enligt uppgift gjorde TIKEN en riktigt bra match då. Och så segern idag då. Trots att det stod 3-2 i paus så var åtminstone aldrig jag orolig. Vi var så pass mycket bättre spelmässigt i första halvlek och det fortsatte i andra. Ilsbo hade varken kunnandet eller orken att sätta emot när TIKEN ångade på. Det enda som oroar är att vi tyvärr har som vana att släppa in fruktansvärt billiga mål och så också idag. Något som vi får jobba på. Men förutom det gör vi en riktigt bra match och i kvartsfinalen möter vi Delsbo men när vi gör det vet jag inte. Jag startade på bänken idag och fick komma in med 10-15 minuter kvar och nu är det bara att hoppas att man får behålla sin plats i truppen till seriepremiären nästa lördag.

God kväll!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

hmm
blir förvånad när jag läser om matchen
undrar om vi var på samma match

tiken var bra dom första 20
sen försvann gnistan
ingen ville gör ad e där lila extra utan hoppades på att någon annan skulle göra de

enligt mig måste ni tända till och visa lite mer jävlar anamma än vad ni visade mot ilsbo /staket profersson kalle

Karlsson sa...

"tända till och visa lite mer jävlar anamma"? Herregud Kalle, vi vann med 10-2. Vad fan har du för krav? Bara för att man är självutnämnd staketprofessor behöver man inte leta fel för att ha nåt att klaga på...

Anonym sa...

staket professor= gnällspik kan allt vet allt

kanske var lite klantigt skrivet av mig ber om ursäkt för det
tänker inte alls ta av er glädjen för segern mot ilsbo
de var bra gjort att göra 10 mål

men jag såg lite mer framåt så tycker jag de är saker som måste förbättras

och de vet du att jag önskar ju tiken all lycka och välgång i årets serie / kalle

Anonym sa...

Det som tydligen glöms bort i det är "partiska" referatet är att Ilsbo fick en man utvisad tidigt in på den andra halvleken. Något som jag tycker borde ha nämnts.

Karlsson sa...

Nu tycker jag verkligen inte att det passar sig att en Stugsundsspelare kommer och yttrar sig om partiska referat Dennis...

Anonym sa...

Lugna ned dig nöe!