torsdag 9 april 2009

Den dröjer

Lottovinsten alltså. Har tillsammans med farsgubben spelat på Lotto sedan en tid tillbaka och vi väntar båda två ivrigt på att storvinsten ska tillfalla oss. Varje onsdag och lördag är vi med i dragningen, både på Lotto 1 och Lotto 2. Hittills har resultatet varit minst sagt skralt. 22 kr är vad har håvat in så här långt och med tanke på att det kostar 340 kr att teckna ett femveckorsspel så ligger vi minus så inihelvete. Men skam den som ger sig, någon gång måste ju storvinsten komma. Brukar ofta sitta och fantisera vad man skulle göra om den kom och då snackar jag inte nån fjantig vinst i 100 000-kronorsklassen, då snackar vi stora summor. Riktigt stora summor, gärna nånstans mellan 50-100 miljoner. Vilket liv man skulle få. Vilka lägenheter man skulle ha. Vilket uppsving TIKEN skulle få rent ekonomiskt. Vilka resor man skulle göra. Vilka drömmar jag har.

Glad Påsk!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

jansson sa...

Hur mycket skulle du donera till mig?

Karlsson sa...

Skulle jag vinna 50 miljoner skulle du bli nöjd, skulle jag vinna 100 miljoner skulle du bli dubbelt så nöjd.