fredag 3 april 2009

Borgcupen

Det har varit tyst på bloggen den här veckan och förklaringen till det har ni väl listat ut antar jag, annars är det ju bara att läsa föregående blogginlägg. Men jag vet ju att det finns ett antal läsare som har ett stort Trönöhjärta och då ska jag väl iaf kunna spotta ur mig ett "inför-borgcupen-inlägg". Det är alltså dags för ett stort vårtecken, "ärkefienden" Norralas egna cup som äger rum på deras fina grusplan. Borgcupen med andra ord. Som jag har fattat ställer vi i TIKEN upp med ett blandlag, alltså både etablerade A-lagsspelare och hungriga B-lagsspelare. Vi har också den stora äran att inviga hela cupen genom att spela premiärmatchen mot Marma/Mohed (div 6) men det får vi göra jävligt tidigt, redan kl 8 startar matchen. Sedan får vi vänta till 13:30 tills nästa match, nu mot ärkefienden och cuparrangören Norrala (div 5). Sen har vi gjort vårt för dagen och spelar den tredje och sista gruppspelsmatchen mot Bergvik (div 4) på söndag kl 10:30.

Vet inte riktigt vad man ska förvänta sig av TIKEN denna cup då jag inte är säker på vilka som ska spela. Men tycker ändå att man ska sikta högt. Vi har ju inte vunnit någon cup den här säsongen, inte ens spelat någon final. Så nu är det väl banne mig dags för det!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Återigen ställer jag mig frågan: hur gick det förra helgen? Har inte fått något matchreferat från den matchen ännu? ;)

Karlsson sa...

Trodde att Jansson gjort det klart redan, det man inte skriver om har inte hänt!