lördag 11 juli 2009

40-års fest

Tidigare i sommar klev ytterligare en medlem i släkten in i "gubbåldern", fasters gubbe Ola, och idag ska han firas. Han ska firas på Hägers, ni vet Trönös svar på Sturecompagniet, och det med mat, alkohol och trubadurer. Låter det nice? Hell yeah! Ungefär 60 personer har jag hört att det ska komma och hur alla dessa ska få plats på Hägers vet jag inte men det ska väl gå på någe vis. Men nånting säger mig att det kommer att bli trång och varmt. Men säkerligen jävligt roligt. Om inte annat så får man väl låta alkoholen flöda tills det blir så.

Sitter och irriterar mig på en sak. G8-länderna har ju samlats i Italien den här veckan för att snacka ihop sig lite. Dom kom överens om att temperaturen inte ska få stiga mer än 2 grader fram till 2050 och att dessa länder ska minska sina koldioxidutsläpp med 80%. Det låter ju kanon och jag applåderade deras resonemang. Tills jag fick höra att detta inte var ett bindande beslut, det var bara ett mål. Alltså inget krav. Är det någon mer än jag som inte tror att det kommer att bli så? Jävla idioter.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,


Inga kommentarer: