måndag 27 juli 2009

Tro?

Läser just om den otroligt tragiska branden i Rinkeby som berövade Yuusuf på hans fru och fem(!) döttrar. Jag kan inte föreställa mig det helvete den mannen går igenom nu och jag vill inte kunna göra det heller. Jag kan inte tänka mig något värre än att förlora sex stycken av de människor han förmodligen har byggt upp hela sin värld kring. Yuusuf hävdar att det är hans tro som får honom att orka, "Det är min tro som får mig att orka. Gud gav mig min familj och nu har han tagit den ifrån mig". Jag kan inte heller tänka mig att jag skulle ha samma resonemang vid ett sånt här läge. Förmodligen skulle min reaktion vara tvärtom. Finns det någon/något som styr över allt och till exempel ger mig en familj någon gång och denna någon/något också tar stora delar av familjen ifrån mig skulle nog ett hat av extrema proportioner väckas. Men vad vet jag? Nu kanske jag inte får min familj heller efter att någon/något har läst detta blogginlägg, för visst läser väl han/hon/det bloggar också? Kanske har jag gjort bort mig nu. Men jag är en rätt snäll människa, åtminstone säger min mamma det, så döm mig inte för tidigt.

Inga kommentarer: