tisdag 14 juli 2009

Da Vinci-koden

Något som hör sommaren till precis lika mycket som myggbett, ljusa kvällar, badhäng, bondbränna och jordgubbar är, åtminstone i min värld, böcker att läsa. Jag gillar att läsa böcker men det blir av någon anledning allt mer sällan jag läser dom. Varför vet jag inte men under sommarmånaderna brukar jag alltid försöka plöja igenom en eller två böcker och så blir det naturligvis även sommaren 2009. Och just nu passar det alldeles utmärkt att läsa en bok under dagarna då det flera gånger om dagen smyger förbi små åskmoln som får hela hushållet i Hamre att stanna av. Att då lägga sig på altanen, om det nu inte blir för kallt, är så inihelvete mysigt att det vissa dagar skulle få åska konstant tills dagen är över. Sommarens första och kanske enda bok blir iaf Da Vinci-koden skriven av Dan Brown. Har hört idel lovord om den så varför inte ge den en chans? Jag har inte sett filmen ännu just av den anledningen att jag vill läsa boken först. För boken är ju oftast bättre än filmen brukar det ju heta. Har kommit en sisådär 70 sidor in i boken nu och jag måste säga att den har fängslat mig lite smått redan nu. Vad läser du?



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Jenny sa...

Har du sett Twilight? Jag läser iallafall bok nr 2 i den serien.

Jag har läst DaVinci-koden. Tyckte att den var riktigt bra från början, men om jag minns rätt så tappade den mig i mitten av boken... Hoppas du tycker att den är bättre än vad jag gjorde!

Vet du vilken bok du borde läsa? Linas kvällsbok 1 och 2. Den får en att drömma sig tillbaka till högstadiet. Boken (jag har båda i samma pocket-bok) är helt fantastisk! Den är skitenkel och läsa också, för den är skriven i "dagboksstil".

jansson sa...

Jadu Karlsson, boken är fantastisk tycker jag. Filmen behöver du inte bry dig om att se efter att du läst boken. Det var, som väntat, en besvikelse.

Däremot kan jag rekommendera dig att läsa andra böcker av Dan Brown, speciellt då Änglar&Demoner.

Annars rekommenderar jag givetvis Stieg Larssons trilogi. Fantastiska böcker det också.

Själv läser jag just nu en bok som heter Mord.net av Buthler&Öhrlund. Läste tidigare en annan bok av dessa författare och gick däräfter på denna. Tyvärr är inte den här lika bra.

Anonym sa...

Hej Andreas! Jag läser just nu din journal från ungdomsmottagningen. Man blev inte speciellt hungrig efter den läsningen.

Johan Nordahl sa...

Jag har fått tillgång till exklusivt
material ifrån Dan Browns nya bok! Kolla in på www.johannordahl.com! Ha koll på sidan, inom kort kommer det dyka upp annat smått och gott!