onsdag 8 juli 2009

Sveriges Radio

Jag lyssnar väldigt sällan på radio stora delar av året. Varför vet jag inte men antar att det oftast är bättre musik på min winamp än på P3. Men nu under de veckor jag sommarjobbar lyssnar jag på radio nästan hela tiden på dagarna. Varför denna tillfälliga helomvändning? Mina hörselkåpor som används vid gräsröjningen är nämligen av den sorten som har radiomottagning. Briljant och underhållande, det får definitivt dagen att gå snabbare. Dessvärre är ju oftast musiken sämre än sämst, men ständiga upprepningar och rent kassa låtar. Men ibland dyker det upp en låt som får till och med mig att digga. Och nu har jag hittat en till sådan. En lite udda låt men den får mig på bra humör och inte sällan lockar det fram ett leende hos mig. Den är poppig och glad, inte riktigt min smak egentligen men fan jag gillar den.
V V Brown - "Crying Blood"


För övrigt har jag bara två ynka dagar kvar av jobbande. Det känns minst sagt bra. Sen blir jag ledig ett gäng veckor innan det är dags för pluggande. Så jag hoppas verkligen det blir riktigt sköna och roliga veckor innan man sitter vid böckerna igen. Jag har mina förhoppningar :)

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,


Inga kommentarer: