söndag 26 juli 2009

Spotify

Jag har hört talats om det. Jag har stött på det några gånger på fester. Jag har hyllat. Jag har önskat att jag själv hade det. Och nu har jag det. Spotify! Detta underbara musikprogram som man är tvunget att bli inbjuden till av någon vänlig själ och min vänliga själ denna gång var Therese. Tack Therese, du har förgyllt min dag! Sitter nu, föga förvånade, med datorn i knäet och hörlurana i öronen och gottar mig i den musikskatt som finns samlad där. Vad passar bättre än det en seg dagen-efter-dag? Just nu diggar jag Molly Hatchet, detta underbara sydstatsband som mer än gärna spelar 4-5 minuters gitarrsolon och det är så inihelvete bra. Har du inte hört dom förut så tycker jag att du ska ge dom en chans, åtminstone om du gillar riktigt gitarrock. Men vem gör inte det.

Inga kommentarer: