onsdag 25 juni 2008

Det närmar sig

Nedräkningen tills Iron Maiden äntrar Stockholm Stadions scen tickar vidare. Den 16 juli smäller det och det högt. Och naturligtvis ska jag vara på plats och se spektaklet, den femte Maidenkonserten blir det så man börjar väl kanske bli en gammal räv i gamet. Har tidigare sett dom på Stadion (2003), Globen (2003, 2006) och Ullevi (2005). Dom spelar på Ullevi även denna turné men jag åker alltså till Stockholm och det är ett medvetet val. Det känns lite som att Stadion är Maidens hemmaplan i Sverige och av dom gånger jag sett dom var det bäst tryck på Stadion 2003. Att det också är en kortare resväg och att boendet i Stockholm är mycket smidigare spelar även det in. Det optimala vore ju naturligtvis att åka på båda konserterna men mitt snåla fanskap till plånbok godkänner inte det. Men nu laddar vi upp inför konserten på allvar och det med en låt från gubbarnas spelning på Ullevi, en spelning som SVT direktsände. Är svårt att välja en låt bland alla dessa giganter till musikstycken men den jag har valt är en riktig rökare och som dom aldrig misslyckas med live. Nu är det visserligen väldigt få, om ens någon, låt de misslyckas med. Här kommer den alltså, Hallowed be thy name från Ullevi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett utmärkt låtval Karlsson! Och jag tror även att vi kommer få en utmärkt kväll med Mr McBrain och grabbarna!

Karlsson sa...

Javisst är det, ett suveränt låtval. Naturligtvis kommer vi att få det Andersson, magiskt blir det.