måndag 23 juni 2008

En liten uppdatering

Har likt han Jansson varit dålig på att plita ner mina funderingar på sistone, man skulle väl kunna säga att även jag lidit av tillfälligt avbrott. Anledningar till detta är många och långa men de största är att det varit långhelg (långhelg = två dagars), det är sommar och EM är inne på sina sista rundor. Vi nöjer oss så. Men jag har iaf hunnit med att fira midsommar även denna gång. Och som alltid gör jag det med släkten plus en och annan bonusfigur vilket är en väldigt fin och jäsig tradition måste jag säga. Det blev det sedvanliga ljugandet, ölandet, grillandet och skrattandet när Karlsson/Jansson/Liljestrand/Jonsson/Larsson/Stertman sluter upp med varandra. Och återigen visade karlarna vart skåpet ska stå när ännu en seger i kubb bärgades. Var även och jobbade på Trönö IP under midsommarafton och fick det stora ansvaret att sköt Chokladhjulet tillsammans med "Blondie" Nilsson. Vi skötte oss utmärkt Nilsson! Sen på kvällen drog jag in till bebyggelsen och det var så pass bra att jag gjorde det på midsommardagen också.

Den vinnande sidan.

Men nu är det vardag igen, jobb och slit och tidiga morgonar. Men det går hyfsat, bara tre veckor kvar tills semester! Imorgon är det überviktigt derby hemma på IP. Sandarne kommer på besök, Sandarne som redan vunnit mot oss två gånger i år. Första gången i finalen på gruscupen och sen var de jävliga nog att slå ut oss ur DM också. Tror att ordet vi söker revansch! Karlsson får återigen förtroendet från start men tyvärr på en position jag inte alls gillar. Men det är bara och knyta näven och ge järnet för nu ska TIKEN ta tre poäng.

Jag önskar fortfarande att saker och ting var lite annorlunda, det som jag trodde skulle gå över vill absolut inte det...

God Kväll!

Inga kommentarer: