onsdag 11 juni 2008

Så där ja!

Det blev ju bra det där. Trots att Sidleds-Danne fick spela 90 minuter. Jag oroade mig för grekisk slalomåkning förbi honom helt i onödan. Beror det på att han gjorde en riktigt bra match? Njae, han gjorde helt klart en bra insats men i ärlighetens namn ställdes han väl inte på några större prov. Grekerna visade upp EM-slutspelets absolut tråkigaste fotboll när de i stort sett bara rullade bollen mellan sig i backlinjen för att sedan skicka långt. Taktiken att lura upp svenskarna högt i banan för att sedan kontra skoningslöst misslyckades totalt när svenskarna vägrade gå i fällan och väntade istället ut grekerna som så småningom var tvungen att gå framåt mot ett samlat svenskt försvar. Men tyvärr är jag rädd för att Sidled-Dannes insats igår räcker till förnyat förtroende mot Spanien på lördag och en sak kan vi vara säkra på, Spanien kommer inte att rulla bollen i backlinjen. Så jag hoppas för guds skull att antingen Linderoth eller Källström kamperar ihop med Svensson på mitten på lördag för även om Sidleds-Danne gjorde en god insats igår håller han inte mot spanjorerna.

Riktigt skön start fick vi iaf igår, en vinst som kan betyda oerhört mycket och vara en avgörande orsak till svenskt avancemang. Karlsson säger tack Zlatan och tack Petter. Zlatan bjöd på ett fantastiskt mål och med en sån start på slutspelet kan Zlatan bli EMs dominant. Och Petter då, han visade att svenskt (söderhamns) stål är stenhårt och viljestarkt. Han fick en fin hyllning av Aftonbladets Jennifer Wegerup, läs den här! Jag lider med Chippen men gläds åt Sebastian för nu måste väl han få chansen?

Karlsson har börjat jobba på golfbanan igen, började i måndags. Och Karlsson kan återigen konstatera att den goda morgonmänniskan jag trodde fanns i mig har sprungit bort, långt bort. Fan vad tungt det är att gå upp kl 04:55.

Inga kommentarer: