tisdag 17 juni 2008

Ett farväl

Vi tar ett farväl, ett för mig ganska tråkigt farväl även om besöken dit dom sista åren varit väldigt sporadiska. Sommarstugan i Bergesbodarna, eller Bone som vi säger kort och gott, är såld efter att ha varit till salu i snart två år tror jag att det är. Anledningen till försäljningen tror jag till största delen är min käre morfars bortgång för sex år sedan, det var han som var den som "drev bygget" och fick oss alla att samlas vid bland annat upplockandet av potatisen. Men nu är det alltså slut, nu är den såld och det är lika bra. Ingen som har lust att vara där längre, mormor finner ingen ro och ingen av barnen vill heller inte vara där. Då finns det ingen anledning att ha den kvar och låta den förfalla. Men som sagt är det lite ledsamt, man har ju trots allt spenderat många sommardagar där och man bär på många fina minnen från somrarna med mormor och morfar. Det var där morfar skrämde upp en med historier om "lukerna", det var där farsan söp ikapp med en polsk militär, det var där jag gjorde min första vurpa på moped och det var där jag hade min värsta bakfylla någonsin. Minnena är många och dom flesta är mycket, mycket bättre än dom jag just radat upp :)

Så vi lyfter på hatten för den stuga morfar byggde någon gång på sextiotalet och hoppas att de nya ägarna kommer att ha lika bra där som vi har haft.










Karlsson säger härmed God Natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch.. Tråkigt att denna hærliga stuga har blivit såld. Jag hoppas att du och din framtida familj kan köpa en stuga och förhoppningsvis få en aning av en samma känsla som ni har haft i denna stuga.
Hoppas allt är bra annars min kära vän?!

Puss å kram