lördag 14 juni 2008

Nervös

Det blev som jag misstänkte, Daniel Andersson får förnyat förtroende på det defensiva mittfältet i matchen mot Spanien. Om uttagningen inför Grekland fick mig att ramla av stolen är dagens startelva mer en tröttsam bekräftelse. Har en känsla av att Spanien inte spelar samma dödfotboll som Grekland gör, här går bollen istället efter marken genom mittfältet och i ett djävulskt högt tempo. Kommer verkligen Danne att hänga med? Jag tvivlar faktiskt på det men han får hemskt gärna överraska mig (och större delen av landets tvivlare) igen och visa att han är värd den platsen. Men som ni redan listat ut vill jag se honom på bänken. Fick jag bestämma flyttades Svensson ner ett hack och in med Kim framför. Jag utgår ifrån att Spanien kommer att äga boll och styra spelet, då vore Kims fina vänsterfot guld värd att kunna ställa om snabbt på krossbollar upp till forwards eller yttermittfältarna. Men men, får se om Lagerbäcks förstaval fixar biffen.

Istället för Chippen till höger spelar idag Elmander något som faktiskt var en överraskning för mig. Trodde att Sebastian skulle få chansen med sin fina defensiv och sitt utmärkta passningsspel som vore väldigt användbart de gånger vi lägger beslag på bollen. Fast å andra sidan är inte Elmanders löpkapacitet och snabbhet helt fel i det svenska kontringsspelet heller. Det ska bli intressant att se.

Matchen ska Karlsson se på Hägers. Wally har nämligen bokat upp en jävla massa platser och jag har lagt beslag på en av dom. Blir fin fint, roligt att se matchen med goda vänner. Kom igen nu gubbar, ge oss en oförglömlig afton nu!

Inga kommentarer: