söndag 15 juni 2008

Tungt

Var en tung förlust för blågult igår. Kunde dom inte hållt ut en minut till? På nåt vis tycker jag att vi var värda en poäng. Visserligen hade Spanien trycket på oss i andra halvlek men spelet i första halvlek och spelarnas gedigna insats i 90 minuter var värt ett bättre öde tycker jag. Om spanjorerna nu var tvunget att göra ett mål till kunde dom väl åtminstone gjort det lite tidigare så det inte blev en stor fet käftsmäll som det blev när det kom i 92:a minuten. Danne Andersson såg återigen till att Karlsson fick äta upp det jag skrivit om honom. Vad har hänt med karln? Fy satan vad han imponerar på mig och under det resterande EM-spelet kan man inte klaga på att han får mycket speltid. Han var kanske den bästa svensken igår? Starkt Danne!

Så kan jag inte klaga på honom får jag leta upp någon annan då och det har jag gjort. Jag följer inte tysk ligafotboll överhuvudtaget så vad Rosenberg presterar där har jag egentligen ingen aning om men han gör en del pyttsar titt som tätt iaf. Men jag kan inte minnas att jag sett honom övertyga i landslaget någon gång. Och inte igår heller, han känns så förbannat valpig och ingenting händer när han får bollen. Varför satte man inte in Allbäck? Med hans målsnitt i landslaget är han ju nästan en man för startelvan. Eller varför inte in med Sebastian redan då och flytta upp Elmander? Nä, Rosenberg imponerar verkligen inte på mig och jag tycker att han sitter bra på bänken hela matcherna i fortsättningen.

Om vi lämnar EM-fotbollen och tar oss till division 4 för en stund. TIKEN har viktig match idag och ett derby dessutom. kl 14:15 åker vi ut till kusten, ut till Ljusne för att förhoppningsvis upprepa fjolårets insats på borgen. Att vinna alltså. Vi har två raka förluster nu så det är dags för en trea igen. Tveksamma till spel idag är tyvärr Wiklund och Christer, men Christer ska iaf prova på värmningen och den mannen brukar inte ta hänsyn till smärta så bli inte förvånade om han gör 90 minuter idag. Karlsson gillar inte Ljusne och definitivt inte öststatsarenan Ljusneborg så en vinst idag skulle sitta alldeles underbart fint.

På återseende!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Joru Kalle. Roger anonym här.. Jag vågade du ! :-)
Skönt att läsa att du kan tycka att sidledsDanne gör det bra. Alla typer behövs ju för att balansera upp ett lag. Jag är personligen definitivt inte någon större fan av honom jag heller men förstår tanken bakom uttagningen. Endera har man 2 defensiva på mitten och 2 offensiva på kanterna eller så har man en mer offensiv på mitten och måste då följdaktligen ha yttermittfältare med större defensivt ansvar. Chippen eller Kim var nog funderingarna och Chippen vann och sedan är ju dannes succe historia. Hoppas nu bara ni i TIK inte bara dricker bira och lapar sol under det kommande uppehållet. Många med mig vill se tigrar till hösten. ha de.. :-)

Karlsson sa...

Jag lovar dig Roger att vi inte bara ska dricka bira och lapa sol, vi ska äta också :)Och efter det ska vi göra en riktigt start höstsäsong!