lördag 7 juni 2008

Fotbollsspelare vs konståkare

Satt nästan lunchen i halsen idag när jag tittade på ett program som handlade om hårdsatsande unga idrottare och dess föräldrar. Anledningen till detta var att ett inslag handlade om en ung manlig konståkare som beklagade att manliga konståkare ofta antas vara homosexuella i allmänhetens ögon. Och får jag säga mitt ser dom en aning fjantiga ut när dom glider runt i rinken men dom är onekligen ena vassa jävlar på skridskorna. Så här lång var allt frid och fröjd och lunchen gick som smort. Men sen blandade sig grabbens mor in i bilden också och sa att vissa gånger antas manliga konståkare till och med vara mer feminina, fjolliga (homosexuella) än manliga fotbollsspelare, male soccerplayers som hon sa. Här gick lunchen ner i vrångstrupen. Vad fan säger kärringen?! Vi, och jag säger vi för jag anser mig vara en fotbollspelare, är väl för fan inte fjolliga! Och att jämföra konståkning och fotboll är som att jämföra en nyckelpiga med en elefant. Det går inte, fotboll är en stenhård kontaktsport och inte ens i närheten av någon jävla dans på fruset vatten. Istället för att plugga, som jag borde inför tentan om en timme, bestämde jag mig för att surfa runt och leta bilder på dessa fjolliga "male soccerplayers" och se vad kärringen har sett som inte jag sett. Resultatet blev en liten film bestående av bilder och musik. Och jag tycker inte att dessa grabbar ser så fjolliga ut. Vad tycker ni?


2 kommentarer:

Dee sa...

Det kanske inte finns så mycket homosexualitet bland fotbollsspelare, dock finns det i domarkåren.

http://www.youtube.com/watch?v=86AJje3ElDc

Dee sa...

Jag satt nästan en hel gorby's i halsen när jag läste om Lagerbäcks uttagning till matchen mot Grekland. "Sidleds-Danne" från start istället för Linderoth. Jisus, my god. Näe, jag håller på grekerna denna match.