onsdag 4 juni 2008

Trönöbo igen

Ja det blir så, åtminstone över sommaren. Karlsson flyttade hem till mor, far och bror idag trots att skolan inte är slut ännu. Har den där förbannade tentan kvar på lördag men eftersom bror tar studenten imorgon och TIKEN har match mot Näsviken på fredag så drog jag norrut redan idag. Får ju inte glömma att Hardcore Superstar kommer tillbaka till Söderhamn igen imorgon heller. Sist dom var här så röjde dom så pass hårt att golvet höll på att ge vika under publikens fötter och spelningen avbröts. Imorgon hålls den utomhus så nu kan vi hoppa bäst fan vi vill. Det blir jäkligt nice. Ska bli så grymt skönt med ett lov nu, att slippa fundera över skolan ett par månader. Att bara vara och pilla sig i naveln. Skönt att lägga en rätt så tung vår bakom sig också. En vår som har varit tung dels på grund av mycket plugg och dels på grund av saker och ting som inte gick Karlssons väg. Hade förhoppningar om något fint men det ville ta en helt annan väg istället, tyvärr. Men nu lämnar Karlsson det, nu är sommaren här. Sommar brukar för Karlsson innebära fotboll, sol och bad, underbara vänner, underbara konserter och underbara fester. Sommaren brukar med andra ord vara helt underbar. Och det kommer den att bli även denna gång... Vill Du ha det bra, häng på Karlsson :)

Jag vet att jag borde råplugga inför tentan på lördag men tamefan, jag kan inte. Orkar inte bry mig konstigt nog. Har nog redan tagit det där sommarlovet redan. Det känns lite så och det får väl vara så då. Man kan ju alltid skriva omtenta... Vi firar sommaren, sommarlovet, årets studenter och det fina vädret med en riktigt rökare signerade av Oasis. "Cigarettes & Alcohol" från deras första skiva "Definitely maybe" från 1994.


God Afton

2 kommentarer:

Dee sa...

Det är liksom alkoholen som måste närvara för att folk ska kunna mötas nuförtiden Karlsson?

Annat var det på min tid då det gick bra med att dricka sockerdricka på sommaren med Tommy och Annika, som jag hade i ett träd som det växte ur.

Vi hade det skoj utan spriten och det tror jag också du kan ha. Vi badar och solar på farsans skepp som för övrigt är "negerkung" och sjörövare.

Karlsson sa...

Har väl inte sagt något om alkoholens närvarande heller, sockerdricka fungerar utmärkt det också. Men då min far varken är "negerkung" eller sjörövare så är den ett trevligt inslag i en fattig vardag...