tisdag 10 juni 2008

Sidleds-Danne? SIDLEDS-DANNE?!

Det måste vara en jävligt god och billig öl nere i Österrike, någon annan förklaring till att Daniel Andersson tar en plats på mittfältet i kvällens match mot Grekland ser jag inte. Lasse och Roland måste ha smugglat in ett antal plattor till rummet, sugit i sig dom plattorna, tävlat om vem som kunde lämna in den sämsta startelvan och skrattat gott, hämtat in ett par plattor till, försökt att rätta till startelvan som den ska vara men somnat på grund av den höga promillehalten och vaknat 5 minuter före avfärd och presskonferens och i paniken fått med sig den halvt iordningsställda laguppställningen. Det måste ju vara så eller åtminstone nåt liknande. För inte kan dom på allvar tycka att Daniel Andersson för tillfället är det bästa alternativet på ett svenskt centralmittfält? En i mitt tycke medelmåttig spelare i en av europas sämsta ligor går alltså ikväll in före Kim Källström (som jag vill ha med från start) som är en uppskattad spelare med ordinarie plats i ett av europas bästa lag. Det är absurdt, det är skamligt och det gör mig förbannad. Hade hellre sett en halvskadad Linderoth på planen också, tamefan vem som helst förutom Sidleds-Danne. Man hade kunnat plocka in Sebastian, man hade kunnat plocka ner Henke till en offensiv mittfältsroll. Alla alternativ vore bättre än kvällens.

Jag är rädd för att grekerna kommer att svischa igenom det centrala mittfältet ikväll och skulle inte alls bli förvånad om "Lars-Roland" inser misstaget och byter ut Andersson i halvtid. Jag börjar också bli rädd att Kim ska ledsna snart och tacka nej till landslaget. Det måste kännas tungt för honom. Hans kamrater i Lyon, Benzema och Toulalan, tar plats i Frankrikes landslag och petar stjärnor som Henry och Vieira men Kim tar inte en plats i Sverige och blir petad av två allsvenska spelare. Jag fattar inte... Håll ut Kim!

Nåväl... Nu tänker inte jag gå lika långt som Kapten Tommy och heja på Grekland ikväll, Sverige är alltid Sverige och om knappa timmen är det avspark. En seger i premiärmatchen vore så skön, så viktig. Kom igen nu gubbar!!!

6 kommentarer:

Dee sa...

För en gångs skull håller jag med Tommy, jag håller nämligen också på Grekerna ikväll. För om Lagerbäck tar ut denna patetiska spelare som Daniel Andersson före många andra proffs så kan det bara betyda att även Lars håller på grekerna. Näe, fram med vitlöken och heja fram grekland.

Dee sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Dee sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hörni grabbar. Era åsikter kanske säger mer om ert fotbollkunnande än ni tror :-)
Defensiva spelare behövs i högsta grad för att balansera upp ett fungerande lag. har man de 10 bästa offensiva spelarna på plan så är en förlust garanterad. Danne är knappast något man uppskattar för hans briljans men 6 år som proffs i Italien sätter ju sina spår och i efterhand så måste ni väl erkänna att Lagerbäsck hade rätt och ni fel?

Dee sa...

Som grekerna spelade så tror jag nästan att Karlsson skulle kunnat gå in själv i den rollen som Daniela Andersson hade. Spelar han idag mot spanien som spelar genom lagdelarna så kommer Daniela vara lika bortsprungen som ett barn på Ica. Jag rädd att vi får en repris från den senaste matchen lagen i mellan i kvalspelet. Näe, ned med Anders Svensson och fram med Kim Källström om Linderoth inte startar.

Karlsson sa...

Härligt med lite debatt, synd bara att anonym inte vill ge sig till känna om vem han/hon är. Håller med om att Danne gjorde en bra match men i ärlighetens namn ställdes inte han eller någon annan på några strörre prov under matchen. I ett lag ska de 11 bästa spelarna starta, så är det och jag är fortfarande övertygad om att Danne inte är en av de 11. Kim, Anders, Sebastian eller Tobias hade allihopa gått före i min startelva på den positionen. Sedan är jag mycket tveksam till att låta spelare gå före på grund av gamla meriter, det är oväsentligt i sammahanget. Tycker att Hoffmanns förslag låter mycket bra.