onsdag 21 maj 2008

En helt vanlig ovanlig onsdag

Vi skriver idag Onsdagen den 21 maj 2008. En helt vanlig onsdag som för Karlsson nuförtiden innebär uppstigning kl 9, skola 10:15-12:00, lunch och forstatt plugg hemma i skolådan jag kallar för min lägenhet. Inget spännande att förtälja angående dessa ting och jag lämnar därför också detta nu.

Men det är också en rätt så ovanlig onsdag. Om två timmar är det dags för idrottsklassens reunion där picknick och brännboll i parken står på schemat. Jag trodde att detta också innebar fest och en redig fylla för vissa men efter dagens samtal med några av deltagarna har jag fattat det som att det enbart är picknick och brännboll som gäller. Lite förvånande måste jag säga eftersom när studenter samlas på eftermiddagar/kvällar i större grupper brukar ju alkoholen vara ett stående inslag. Det faktum att det är mitt i veckan brukar inte avskräcka men kanske är det så det är denna gång. Men det gör ingenting, jag behöver inte dricka, jag klarar mig utan spriten.....hm. Allvarligt talat så hade jag planerat att vara nykter i vilket fall som helst eftersom TIKEN har en svårt bortamatch mot Ilsbo imorgon och då gäller det att man är på topp, eller iaf fri från bakfylla. Men nu laddar jag främst inför brännbollen och hoppas att herr Anklew står på motståndarsidan för nu jäklar vill jag ha min revansch på honom från Frisbeegolfen.

Även kvällens champions league final gör denna onsdag lite ovanlig. Mitt kära Chelsea har åkt till Moskva för att göra upp med Man Utd om vilka som är Europas kungar och det enda jag kan säga om den matchen är att det blir tufft och stenhårt om segern. Då Utd tog hem ligan framför Chelsea så är mina gubbar fulla av revanschlusta och kniper förhoppningsvis hem CL-bucklan för första gången i klubbens historia. Då blir jag en för tillfället lycklig man.

Detta för duga för nu.
Ha det gott och lev väl mina vänner!

Inga kommentarer: